-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2975 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

چرا با پديده هاي علمي مانند ماهواره - مدّت عقد موقت چقدر است ؟ چه شرايطي دارد؟ آيا حتماً رضايت پدر يا جد پدري شرط است ؟رضايت طرفين كافي نيست ؟

كشوري كه افتخارش داشتن حكومت اسلامي است , سران قوي سه گانهء آن , خود را موظف به پياده كردن قوانين اسلام مي دانند; اسلامي كه در ترغيب و تشويق پيروان خود به فراگيري و تعلّم گوي سبقت رااز ديگر مكاتب موجود دنيا ربوده است و در توصيف و تمجيد دانش مطالب ارزشمندي بيان داشته و از جمله فرموده است : .(1)

و در جاي ديگر فرموده است : .(2)

و نيز فرموده است : .(3)

در چنين كشوري آيا زيبنده است مسئولانش بي جهت با پديده هاي علمي آن گونه عمل كنند و جول آن رابگيرند؟ ماهواره و اينترنت از پديده هاي علمي هستند كه اگر در مسير فراگيري علم و رشد فكري و تعالي فرهنگ جامعه قرار بگيرند, بسيار مفيد هستند و برهمه لازم است از اين گونه ابزار استفاده كنند; و از طرف ديگر بدترين ابزار فساد, براي به سقوط كشاندن افراد جامعه و نابودي خانواده ها مي باشند.

متأسفانه استعمارگران جهان از اين دو پديده مخصوصاً از ماهواره استفاده سياسي مي كنند و آن را بيش تربراي نابودي اخلاق و شرف و عظمت و اصالت جامعه و ملت ها به كار مي گيرند.

آيا با چنين برنامه اي لازم نيست برخورد شود و جلو اين پديده را بگيرند و نگذارند اصالت و شرافت خانواده ها لكه دار شود؟ بر اين اساس اگر براي مدّتي جلو استفاده آن را گرفته اند, نبايد گفت : تصميم نامتناسبي در مورد آن گرفته شده است . حتماً مصالحي در كار است كه مسئولان چنين تصميمي گرفته اند.

در پاسخ سؤال پنج گفته مي شود كه : اگر دختر باكره باشد, حتماً رضايت پدر يا جد پدري شرط است ورضايت طرفين كافي نيست .

از جمله شرايط عقد موقّت اين است كه قهر و مدّت را مشخص نمايند و چنان چه در اين مدت بچه اي به دنيا بيايد از آن زن و مرد است و مثل فرزند عقد دائمي از آن ها ارث مي برد.

مدت عقد به دست طرفين است و از چند دقيقه تا چند سال را شامل مي شود.

(پـاورقي 1.بحارالانوار, ج 1 ص 167

(پـاورقي 2.همان , ص 172

(پـاورقي 3. همان , ص 175







مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.